Deze voordelen van cloud telefoonsystemen zouden voor kleine bedrijven voldoende moeten zijn om
ze te gaan gebruiken
Voordelen van cloud telefoonsystemen
Bedrijven die het goed doen zijn bedrijven die hun interne en externe communicatie effectief kunnen
beheren. De voordelen van cloud telefoonsystemen laten zien dat ze de juiste zakelijke
telefoonoplossing zijn, vooral voor kleine bedrijven en starters. Door over te stappen op cloud-
telefoons kunnen bedrijven op de lange termijn aanzienlijke bedragen besparen.
Cloud telefoonsystemen worden geleverd met een groot aantal functies om kleine bedrijven te
helpen hun communicatie beter te beheren, de productiviteit te verbeteren en de kosten te
verlagen. In deze gids over cloud PBX (Private Branch Exchange) wordt uitgelegd wat cloud telefonie
is, wat de voordelen ervan zijn en waar je op moet letten bij het kiezen van een cloud
telefoonprovider.
Wat is cloud telefonie?
Cloud telefonie, ook wel cloud bellen genoemd, is een telefoondienst die gehost wordt in de cloud en
eigendom is van en beheerd wordt door een provider. Als klant van cloud telefonie krijg je toegang
tot de dienst via internet op basis van gebruik of abonnement.
Met VoIP MKB hoef je de hardware niet op je locatie te hebben. Je hoeft geen servers op je locatie
aan te schaffen, te installeren en te onderhouden. Je werknemers kunnen de dienst overal
gebruiken, zolang ze maar een betrouwbare internetverbinding hebben.
Een van de vele voordelen van cloud-telefonie is dat het de juiste oplossing is voor bedrijven met
externe of hybride teamleden. Met een telefoonsysteem voor bedrijven in de cloud kun je ook je
kosten verlagen en je zakelijke telefoon met gemak opschalen.
Voordelen van cloud telefoonsystemen voor kleine bedrijven
Deze voordelen van cloud telefoonsystemen zullen bewijzen dat kleine bedrijven veel te winnen
hebben door erop over te stappen.
Snelle en eenvoudige implementatie
Omdat er geen on-premise infrastructuur is, zijn cloud telefoons gemakkelijk te implementeren. Als
je de juiste VoIP-provider kiest, kun je binnen enkele minuten aan de slag. Het is niet nodig om
getrainde professionals in te huren of in dienst te houden.
Lagere infrastructuurkosten
In tegenstelling tot conventionele telefoonsystemen zijn er geen langdurige onderhoudscontracten,
beperkte gratis en lokale lijnen of beperkte belminuten. Je hebt ook geen gespecialiseerde sms-
dienst nodig omdat de beste VoIP-providers je verbeterde sms-mogelijkheden bieden. Bovendien zijn
er geen onverwachte onderhoudskosten met cloud telefonie. Met een virtuele nummer-app heb je
zelfs geen VoIP-telefoons nodig om te beginnen.
Schaalbaar en flexibel
Als je nieuwe teamleden aanneemt, hoef je niet te investeren in nieuwe lijnen en toestellen. Je kunt
mensen toevoegen via de gebruikersinterface van je cloud telefonie provider. In een paar seconden
kun je meer lijnen toevoegen, zoals wanneer je ze nodig hebt voor beperkte marketingcampagnes of
verkoop, en ook gemakkelijk weer verwijderen.
Vereenvoudigt het werk met Unified Communications (UC)
Cloud telefonie brengt al je communicatie-informatie op een eenvoudige gebruiksvriendelijke
interface. Zo krijg je alle details van je zakelijke communicatie. Je kunt gemakkelijk zoeken naar
contacten en hun gesprekken. In plaats van meerdere leveranciers te betalen, worden al je
communicatie-uitgaven nu verenigd, waardoor ze gemakkelijk te beheren zijn.
Betrouwbaar
Uit een onderzoek van Salesforce bleek dat bijna 95 procent van de bedrijven verbeteringen in de
beveiliging zag nadat ze op de cloud waren overgestapt. Onder de vele voordelen van cloud
telefoonsystemen is deze verhoogde betrouwbaarheid iets waar kleine bedrijven in geïnteresseerd
zouden moeten zijn.
Er zijn geen gevallen van oververhitting of bedradingsfouten. Gesprekken zijn versleuteld en
eigenaren van kleine bedrijven kunnen hun netwerk gemakkelijk controleren via de interface.
Tip: zakelijk nummer
Dingen waar je op moet letten bij het kiezen van een aanbieder van cloud telefonie
Het eerste aspect is of de cloud telefonie provider bedrijfsvriendelijke functies heeft zoals auto-reply,
group broadcast, voicemail, gespreksopname, nummer delen en andere. De dienst moet het ook
gemakkelijk maken om contacten te scheiden en hun communicatie te organiseren.
Zorg er ten tweede voor dat je alleen betaalt voor de functies die je nodig hebt. Grote
ondernemingen hebben misschien een callcenter en andere functies nodig die kleine bedrijven niet
nodig hebben. Een andere factor is de klantenondersteuning. Je wilt geen gratis cloud telefonie
dienst kiezen die miljoenen gebruikers heeft en geen geloofwaardige ondersteuning.
Je wilt ook geen langdurige contracten afsluiten. Je cloud telefonie provider moet je de flexibiliteit
geven om te vertrekken als je niet tevreden bent over hun diensten. Tot slot is een gratis
proefperiode altijd een goed idee, omdat je dan de mogelijkheid hebt om de functies van een app te
testen.